Naše první práce v Anglii..

by - března 19, 2018

Zdravíčko, jak jsem slíbila mám tady první díl a tím je o naší první práci v Anglii. 
Možná, že to rozdělím na více dílů, ještě uvidím. 

A my se vrhneme na to..

Do Anglie jsme přiletěli 12.09.2014 v pátek. Čekal nás na letišti od přítele kamarád, který nám ze vším pomohl, jak udělat účet v bance,  vyřídit NIN to je vlastně číslo, bez kterého nemůžete tu pracovat, můžete, ale POUZE jen tři měsíce. Ubytování jsme měli domluvené u jednoho jeho známého samozřejmě u Poláka, protože ten kamarád měl samé známé poláky a tak nějak jim pomáhá, ale taky povětšinou s nima jen pil...ale za to mu ve všem pomohly no, ale to jsem odbočila. Naše první ubytování bylo u poláka v anglickém domku. Takové lidi co pronajímají jen pokoje a kuchyň a toaleta je společná a i to jsme měli i tam. Pokoj vybavený vším co potřebuješ postel, skříň, stůl, židle, samozřejmě i internet :D Jakmile jsme si tam donesly všechny věci, tak nám říkal, že nám pomůže s prací apod...a najednou přišel spolubydlící co tam také bydlel v jednom pokoji a řekl, že práci pro nás má na čokoládkách. Byl pátek asi 21 hodin a on volal do polského šéfa, zda přijmou dvě osoby do práce a ono tadááá práce byla a hned v pondělí jsme šli na první noční....

Bylo pondělí a my jeli do práce takovou dodávkou, hodně starou a ke všemu ještě polskou :D no jasně, pracovali jsme v anglické firmě, ale pracovali tam samý poláci u linie. Náš první den v práci byl takový, že jsme stály u linie nebo-li u stolu, kde byli produkty pedigree pro psy na zuby a my na to lepily cenovku a tím byla jedna libra a z druhé strany co máte ten barcode jsme nalepily nový. A takhle celou noc...

Jak šel čas, tak to bylo horší a horší targety vysoké (target je to co se musí udělat za hodinu, když se neudělá aspoň 100% byli všichni naštvaní apod)

Jsou tam dvě fabriky jedna je tam kde jsme začínali a to s jídlem pro psy, pro kočky, dělali klasické takové práce jako lepení cedulek, nebo vkládání do boxů, prostě to co vy si neumíte představit, že by se dělalo v Česku, protože v Česku by tohle dělal snad stroj a ne lidi. Potom tam byli i těžší linie jako tomu říkají Amazon, kde musíš udělat 4,5 palet na hodinu a na paletě  je 80 boxů... tam se zase vkládalo do boxů každá po 7 kapsiček pro kočky, jsou i pro psy. 

Poté jsme dělali i jídlo pro nás, jako jsou Dolmio omáčky, kde byl box a vkládalo se do něj 9 červených obyčejných boloňských a 2 bílé omáčky určené na lasagne. Potom i to samé co jsme dělali u pedigree jsme dělali u rýže, také jsme lepily cenovku a z druhé strany jsme lepily nový barcode. Nic těžkého, zvládli by to všichni...

Další věc byla lidi, postupem času se to jen a jen zhoršovalo, bylo nám to dost nepříjemné, protože byli dva koordinátoři co měli na starost lidi a psali každý den smsku, s kým máš transport a na jakou směnu jdeš....jenom nezapomenu dodat 40 liber týdně za transport, je docela masakra a platila jsem to 3 roky!!! Když počítám co jsem za to všechno mohla mít, tak jsem už dávno bohatá. 

Druhá fabrika byli čokoládky, kde se čokoládky balily do kartonů, boxů já tam moc nepracovala, takže jen stručně.. Nebyla to moc pěkná fabrika, protože tam se muselo opravdu jet snad i na 200% nejhorší fabrika...prostě všechny čokolády co znáte aspoň z doslechu o Anglii se tam vkládají do boxů apod. 

A minulý rok jsem se stala Team Leederem ano je to tak, já to sice dělat nechtěla, ale souhlasila jsem s tím, protože byli takové časy, když nebyla moc práce mimo sezonu a tak bylo, že lidi nechodily do práce, měli přednost ti co měli smlouvu (contract) byli Team Leederi, řidiči pro dva koordinátorovy tito měli přednost a pár normálních lidí chodilo a tak jsem s tím souhlasila a měla jsem 4 týdny training. Jakmile jsem se to naučila, tak jsem prováděla linie v sezoně, ale postupem času nebylo tolik lidí, byla zrovna sezona a několikrát bylo, že já měla provádět a bohužel lidi nebyli na moji linii...tohle bylo na denním pořádku a já se asi nedivím, takový přístup, placení transportu, čekání na smsky zda jdeš do práce nebo nejdeš. Na ráno jsme měla jít a přišla mi smska klidně až v 22 hodin večer. 

Čas letěl, práce v sezoně byla za trest celý týden po 12náctkách a ještě po nás chtěli víkendy, tak dlouho jsme tam doslova takto vydrželi a jednou jsme řekli prostě a dost!!!!

Vydělat se tam dá, 250 liber týdně a pracuješ za 7,50 liber na hodinu. Za celý měsíc máš nějak 1000 liber, což v přepočtu při kurzu máš 29 tisíc korun. Zaplatíš nájem, my platíme 350 liber za měsíc za jídlo dáš týdně pro dva cca 50-60 liber záleží co kupuješ no. 

Co bych řekla závěrem??? Pracovat tam bylo ze začátku opravdu super, bavilo nás to, ale postupem času se to zhoršilo, lidi odcházeli, práce nebyla pro ty normální. Byla to dobrá zkušenost, ale ta práce za to by stála snad jen v sezoně, mimo sezonu až tak ne. A rozhodně tam bych už nechtěla pracovat tak dlouho jak jsme tam pracovali. A zda bych se tam vrátila???? NIKDY! Do začátku je to super, ale potom už ne. 

Pokud máte ještě nějaký dotaz, tak pište do komentu, ráda na ně zodpovím a kdyby Vás ještě cokoliv zajímalo napíšu o tom. :) 

You May Also Like

5 komentářů

  1. Mě by taková práce v zahraničí asi nebavila, ale jako na přivýdělek přes sezonu by to bylo možná fajn. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  2. Tiež som pracovala v Uk 2 roky dozadu. Ďalšie články si rada prečítam :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ja pracujem v UK a stále ma to baví :) Ale je super prečítať si, že niekto tu bol tiež a ako sa mu tu páčilo :)

    Klaudia Duranova

    OdpovědětVymazat
  4. Dělala jsem v UK au pair a plus měla nějaké extra joby. Dostávala jsem od rodiny kapesné na týden, plus jídlo, co jsem chtěla a ubytování zadarmo. Někdy mě vzala i na výlety. Našetřila jsem dost a hodně toho viděla, tak jsem velmi ráda za tuto zkušenost. Asi mi to uniklo, ale v jaké části Anglie jste? :)

    OdpovědětVymazat

Vsem moc dekuji za koment! :-)