Spolupráce - Recenze: Horor Jessabelle

by - prosince 01, 2014

Mám tady další článek v podobě spolupráce, tak já věřím v to že se Vám bude líbit. :))) 


Krásné pondělní odpoledne milé čtenářky,
Minulý pátek jsme vyrazili na Zličín do obchodního centra Metropole. Šli jsme totiž do kina na horor Jessabelle.  Sama horory moc nemusím, ale u tohohle mě zaujal trailer. V dnešním článku chci celý film zhodnotit.




Oficiální text:
Jessie po tragické nehodě přijde o snoubence a sama zůstane ochrnutá. Aby našla klid, nastěhuje se do starobylého domu v Louisianě, který kdysi patřil jejímu otci. Brzy se tam však začnou dít podivné věci a Jessie najde záhadný vzkaz od své matky, která zemřela před mnoha lety. Brzy pochopí, že tento dům je už dávno obýván i nějakou jinou bytostí.

Začnu tedy s hodnocením obsazení. Sarah Snook podle mě roli ochrnuté Jessie ztvárnila dobře.(Vadili mi akorát časté pohledy do výstřihu hlavní aktérky.) Dokázala podle mě velmi dobře projevit emoce patřící k dané situaci. Moc se mi líbila i matka Jessie, která byla psychicky "mimo" myslím si, že něco takového je těžké zahrát. Ostatní herecké výkony nebyla také vůbec špatné.

Výběr prostředí rozhodně pomohl celkovému výsledku filmu. Tmavý dům s minimem nábytku. Starý a zničený nábytek, kapající kohoutky, děsivá zrcadla,vrzající podlahy a schody. Před domem navíc jezero s molem. Nedaleko od domu lom i "bažina" kde se odehrávají Vodoo rituály. Tohle vše dokázalo navodit tu správnou atmosféru.

Scénář filmu podle mě byl okoukaný. Ve většině hororů totiž najdeme osobu nebo osoby, které se nastěhují do domu. A během chvíle se ukáže, že tam nejsou sami. Tak to bylo i tady. Voodoo, které se objevilo v tomto filmu mi přišlo neokoukané, ale příliš mi do filmu nesedlo.

Film obsahoval více nestrašidelných a pro někoho i nezáživných scén. Sem tam se objevili i scény pro mě nechutné. Například hned na začátku autonehoda Jessie a jejího snoubence. Samozřejmě když se jedná o horor nesměly chybět strašidelné scény. Musím říct, že u většiny scén jsem se moc nebála. Ale u pár scén jsem se lekla "démona" lekla.

"Démon" byl ztvárněn přijatelně. Žádný přehnaně strašidelný, ale zase ne hezký. Podle mě se trochu podobal Samaře z hororu Kruh.

Nejlépe bych ohodnotila scénu ve vaně, kdy je Jessie dána do vany ošetřovatelkou, která poté odejde, Najednou se zaklapnou dveře. Vana se začne čímsi plnit. Netuším jestli to byla krev (Připadalo mi to moc tmavé na krev) a nebo se jednalo o bahno z přilehlých bažin? Z tohoto se poté zhmotnil démon, který se snažil Jessie zabít. Ta se dokázala dostat z vany ven, ale démon ji pronásleduje a probíhá boj. Nakonec do koupelny přibíhá otec Jessie a vidí ji vyděšenou. Po démonu ani stopa.

Celkově bych film působila průměrně. Protože mě tolik nezaujal a čekala jsem od něj více.
Tomuto filmu dávám 50 % hlavně kvůli konci, který mi přišel nesmyslný a zmatený. Nikdo jsme nepochopili jak to vlastně mělo být.

Pokud chcete tento film vidět doporučuji si počkat na to až film vyjde na DVD nebo ho budete moc zhlédnout online.

Byli jste někdy na hororu v kině ?
Chcete abych psala recenze a tipy na filmy/knížky?

You May Also Like

1 komentářů

  1. Já snad nikdy na hororu nebyla, co si tak zpětně vybavuju. Residenta evila nepovažuju za horor :D
    Zní to zajímavě, online na to asi pak mrknu :)

    OdpovědětVymazat

Vsem moc dekuji za koment! :-)