Kniha, která stojí za to // Než jsme se odcizili

by - listopadu 24, 2020

 Zdravím, co jiného si přečíst v tyto pochmurné dny, než romantickou knihu, která Vás chytne od prvních slov a nemůžete přestat číst. :) Já jsem hodně na tyto romány, tak doufám, že i Vás budou bavit. :) 


Než jsme se odcizili napsala Renée Carlino americká spisovatelka. Knihu vydalo nakladatelství Ocelot, přeložila Eva Hauserová. Obal knihy je naprosto nádherný, vždy mě musí kniha zaujmout svým obalem, ale také i anotací. 

Anotace knihy

Zelenooké hrdličce:
Potkali jsme se před patnácti lety, skoro přesně na den, když jsem se stěhoval na kolej NYU v Senior House, hned vedle tvého pokoje. Říkala jsi, že jsme byli nerozluční kamarádi. Rád si myslívám, že to bylo něco víc. Žili jsme z ničeho, leda z radosti, že jsme se našli prostřednictvím hudby (byla jsi posedlá Jeffem Buckleym), fotografování (pořád jsem tě fotil a nemohl jsem s tím přestat), toulek po Washington Square Parku a všech těch divných věcí, které jsme dělali, abychom si vydělávali peníze. V tom roce jsem se sám o sobě naučil víc než kdy jindy v životě. Přesto jsme se z nějakého důvodu rozešli. Léto po promoci jsme se přestali stýkat, když jsem odjel do Jižní Ameriky pracovat pro National Geographic. Když jsem se vrátil, byla jsi pryč. Tak trochu si pořád nejsem jistý, jestli jsem na tebe po té svatbě moc netlačil… Pak už jsem tě neviděl, teprve před měsícem. Byla středa. Houpala ses na špičkách a udržovala rovnováhu na tlusté žluté čáře, ubíhající po okraji nástupiště v metru, a čekala jsi na linku F. Neuvědomil jsem si, že jsi to ty, a potom už bylo moc pozdě, ty jsi byla pryč. Znovu. Vyslovila jsi mé jméno, viděl jsem ti to na rtech. Snažil jsem se přimět vlak, aby zastavil, jen abych tě mohl pozdravit. Jakmile jsem tě zahlédl, znovu mě zaplavily všechny pocity a vzpomínky na mládí, a větší část následujícího měsíce jsem strávil přemítáním o tom, jak asi žiješ. Možná že jsem se zbláznil, ale nechtěla bys se mnou zajít na skleničku a dohnat těch posledních patnáct let?

Moje hodnocení

Kniha se popravdě četla jedním dechem za tři dny jsem ji přečetla. Naprosto mě uchvátila, ikdyž na začátku musím říct, že se mi moc kniha nelíbila, prostě na mě moc dojem neudělala. Ale asi po těch 100 stran co jsem přečetla jsem nemohla přestat číst, hltala jsem každičké slovo. Kniha je o dvou lidech co spolu prožívali tolik krásných chvil (ikdyž je pravda toho sexu mohli ubrat) 

Potom mě docela překvapilo, že se odloučili a pak je až po 15 ti letech kdy se náhodně uvidí a potom to vše znovu začne, ten chtíč jako na začátku, prostě nádhera. Grace a Matt jsou si souzeni. Řekla bych, že to byla i docela komplikovaná kniha, protože co se dělo pak.....Matt si během těch 15 let našel jinou babu, ale s ní to nevyšlo ta mu zase zatajila, že mu chodili dopisy od Grace, prostě začarovaný kruh a taky tam byla jedna moc důležitá věc a to že s ním Grace má dítě, tohle jsem nečekala, usmívala jsem se u toho jako malá a moc mě to potěšilo, sice ji 15 let neviděl, ale snažil se to vstřebat a taky se s ní sblížit, krásná kniha......Grace taky měla chlapa svého učitele v orchestru se kterým se později vzala, ale potom později umřel..... Tuhle knihu si prostě musíte přečíst. Stojí to za to. 


Jedna moje poznámka je, že v knize jsem našla několik chyb a to třeba, že jsou slova dohromady napsaná bez mezery, ale není to nic co by bylo špatně. Ale pak mě dostalo slovo "podroušený" to jsem vůbec nechápala co to za slovo a tak jsem hledala na google a je to synonymum k podnapilý (nevím proč zrovna použila takové slovo, ale nevadí) chyby v knize se můžou stát každému, nikomu nic nevyčítám, jenom popravdě jsem se s tím setkala poprvé. 


Kniha má ode mě 4,5 z 5 

Knihu zakoupíte na megaknihy.cz a stojí 399 Kč.



Knihu jsem dostala ke spolupráci s megaknihy.cz











You May Also Like

9 komentářů

  1. Tak to si zapíši, kniha vypadá velmi lákavě. Díky za tip :)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem dneska psala recenzi na knihu. Tahle nevypadá vůbec špatně.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  3. Má od tebe skvělé hodnocení a zaujala mě i podle popisu - mrknu po ní! :)

    OdpovědětVymazat
  4. To je náhoda, na knížku jsem vydala recenzi na blogu včera :) Chybiček v knize jsem si také všimla, ale nebyla to první kniha, která v sobě nějaké ty chyby má a může se to stát :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. Já se bohužel s chybami v knihách setkávám často... Hrozně mě to bije do očí a myslím, že korektor by to měl lépe zkontrolovat. Ono pak když se takový velký náklad dostane s chybami mezi zákazníky, neudělá to nakladatelství moc dobrou reklamu :(
    Každopádně knihu neznám, tak se po ní podívám a objednám ji i k nám do knihkupectví :)

    OdpovědětVymazat
  6. Dlouho mám chuť přečíst si nějakou pořádnou romantiku. Díky za tip :)

    OdpovědětVymazat
  7. Nie som úplne na romantické knihy, ale keď čítam, ako ťa uchvátila, možno si ju niekedy prečítam :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  8. Romatiku jsem už dlouho nečetla, možná mi padne do ruky, až budu na Vánoce v Česku :)

    OdpovědětVymazat
  9. kedysi som bola na takéto romantické knihy, no akosi som prešla na odborné a náučné knihy, knihy o dejinách a pod. :) trochu mi to chýba,mala by som sa pozreieť aj na nejakú romantickú knihu :D ďakujem za typ
    leekralovaa

    OdpovědětVymazat

Vsem moc dekuji za koment! :-)