Utrpení z koncentračního tábora aneb Cilčina cesta

by - listopadu 13, 2020

 Zdravím, jak se máte? Konečně pátek co? Já mám po dlouhé době sobotu volnou, ale v neděli opět na noční. A tak jsem chtěla napsat další recenzi na knihu, už jsem jednu recenzi psala, tak snad se Vám bude líbit i má druhá recenze. :) 


Knihu jsem si půjčila v knihovně a přečetla jsem ji cca za týden, měla jsem zrovna odpolední směnu, takže se mi špatně četlo. 

Cilčinu cestu napsala Heather Morrisová . Ještě napsala Tatér z Osvětimy ten vyšel jako první a popravdě svými recenzemi mě moc nezaujal, protože všichni na databazi knih mu dávají 2 hvězdičky apod. Ale až bude v knihovně, tak si  knihu půjčím. A její poslední knížkou co právě vychází je Příběhy naděje na ní jsem taky docela zvědavá jaká bude. Ale pojďme zpátky z Cilčině cestě. 

Kniha vyšla v roce 2019 a má 336 stran. Obal knihy je opravdu moc povedený. 



ANOTACE

Krása jí zachránila život – a odsoudila ji. V roce 1942, když bylo Cilce pouhých šestnáct let, odvedli ji do koncentračního tábora Osvětim-Březinka. Velitel Březinky Schwarzhuber si všiml jejích krásných, dlouhých vlasů a násilně ji oddělil od ostatních vězenkyň. Cilka rychle pochopila, že moc – dokonce i neochotně svěřená – znamená přežití. Za to, že spala s nepřítelem, byla po osvobození obviněna z kolaborace a poslána na Sibiř. Měla však na vybranou? Kde jsou morální hranice pro Cilku, která přišla do Osvětimi jako dítě? Ve vězeňském táboře na Sibiři musela Cilka čelit novým a děsivě povědomým hrozbám, včetně nechtěné pozornosti dozorců. 
Potom však zapůsobila na lékařku, a ta ji vzala pod ochranu. Cilka se začala starat o nemocné, usilovně o ně pečovala i v brutálních podmínkách. Cilka se denně potýkala se smrtí, čelila hrůzám, a přitom v sobě nacházela nekonečné zdroje sil. A když ošetřovala vězně Alexandra, zjistila, že i navzdory všemu, co prožila, v sobě dokáže najít i lásku. Cilka byla ten nejstatečnější člověk, jakého jsem kdy znal. Lale Sokolov, Tatér z Osvětimi


Moje hodnocení

Knihu jsem četla naprosto jedním dechem, moje první kniha o koncentračním táboře. Chci si toto téma půjčovat v knihovně co nejčastěji, mám asi dalších 56 knih v oblíbených co mám v plánu přečíst na téma koncentrační tábor, takže už aby mi otevřeli knihovnu. Toto téma je opravdu hodně smutné a to co Cilka všechno zažila bylo fakt dost husté. Moc silný příběh, nedovedu si představit, že by se tato doba vrátila. Popravdě já sama nikdy nebyla v žádném koncentračním táboře a to ani právě v Osvětimi Březinka, tam už vůbec ne, ale popravdě udělala bych si tam výlet. Kniha je fakt skvělá a taky ji doporučuji všem kdo tuto tematiku vyhledává. Nebudu Vám nic z knihy prozrazovat, ale jenom to, že kniha má opravdu velmi dobrý konec a to že si najde lásku svého života. :) 

Knihu zakoupíte TADY  



Kniha má ode mě má 5 z 5 




You May Also Like

6 komentářů

  1. Ahoj, taky jsem letos četla. 👍 Za mě zajímavá a povedená kniha. Prima víkend přeji.
    Blog MonalisaBeautyEriAnna

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám tu knihu Tater z Osvětimi a mně se moc líbila. Tak bych se půjčení vůbec nebála. Vždycky si na knihu udělám svůj názor, ale taky se nejdřív dívám na recenze.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  3. Tuhle knížku mi doporučovala kamarádka, snad se také někdy dostanu k jejímu přečtení - tyhle příběhy mě moc baví! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Knihu neznám, ale vypadá velmi zajímavě :) možná po ní mrknu v knihovně.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak konečně kápl někdo na to, co mám ráda. Tenhle žánr a tato četba je přesně pro mě. :) Miluji příběhy s nádechem historie. A hlavně mě zajímá druhá sv. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  6. Hey dear i loved the post! I already read that book and was one of my favorites !
    i already followed and i want invite you to visit and follow mine back if you want <3

    www.pimentamaisdoce.blogspot.com

    OdpovědětVymazat

Vsem moc dekuji za koment! :-)